Followers

Teknik Menjawab Soalan Temuduga
Panduan Bisnes Kedai Dobi Yang Menguntungkan!
Big Teddy Bear 2u - Hadiahkan Seseorang Sesuatu Yang Luar Biasa Disini
D'Carbo2 - Pulihkan Prestasi Seperti Lakukan Top Overhaul
RajaLelong.com - Projek Lelongan Produk Digital Terbesar di Internet !
Look Young

Formula anak soleh dan mendengar kata ibubapa


"Apakah tahap kesabaran anda tercabar kerana sikap anak-anak yang bukan sahaja tidak mendengar kata bahkan melawan cakap ibu bapa?"

Memang memedihkan bilamana anak-anak ini mula menderhaka. Bukankah itu semua yang telah membuatkan ramai ibu bapa diluar sana makan hati?. Kita tidak mahu suatu masa nanti kita dikategorikan  antara ibubapa yang GAGAL dalam mendidik anak-anak.
Mahukah anda menjadi Ibubapa yang GAGAL?
Sudah tentu tidak bukan?

Sebagaimana maklum, tugas sebagai ibu bapa telah diakui adalah satu tugas yang cukup mencabar di dunia. Mendidik serta membesarkan anak bukanlah satu perkara yang mudah.
Untuk anak-anak seperti inilah diharap mampu mendoakan kita esok hari setelah kita terpisah dengan kehidupan dunia dan mendiami alam barzakh. Atas kesedaran itulah banyak persoalan timbul seperti:
  • Apakah kaedah yang sesuai dalam mendidik anak-anak?
  • Apakah amalan-amalan yang  disyorkan?
  • Adakah doa-doa khusus  untuk anak-anak?
  • Apakah terdapat rawatan atau terapi untuk anak-anak yang bermasalah?
Sememangnya sebagai ibu bapa kita sepatutnya telah melengkapi diri kita dengan ilmu bagaimana untuk mendidik anak-anak menjadi insan yang terpuji. 
Perlu diingat anak-anak adalah asset paling berharga dalam dunia ini. Tiada wang ringgit atau kekayaan yang dapat menggantikan mereka. Oleh itu, membimbing dan mendidik anak-anak menjadi orang yang berguna dan mendengar kata ibu bapa adalah sangat penting. Lihat sajalah betapa banyaknya gejala moral yang dipaparkan di dada akhbar,TV serta radio. Sudah tentu kita tidak mahu anak-anak kita menjadi insan yang rendah akhlak.
Silap mendidik akan memberi kesan kepada sikap anak-anak. Semestinya suatu yang amat menggembirakan apabila anak-anak yang dibesarkan mampu diletakkan pengharapan untuk menggalas tugas sebagai pewaris kehidupan kita hari ini.

Tidak teringinkan anda untuk mempunyai anak yang SOLEH?

Dengan itu hasil kerjasama saya dengan salah seorang yang memang terlibat dengan program membentuk sahsiah dan jatidiri anak-anak maka dengan ini  kami dengan rendah hati..